Vervolg Training Mindfulness en Compassie

Het beoefenen van mindfulness en gewaarzijn is een blijvende discipline.Het kost een kleine inspanning en standvastigheid om milde open aandacht verder te ontwikkelen. Marianne Bots en Lisette van Ardenne van Akker, praktijk voor fundamentele gezondheid bieden graag steun in het versterken en volhouden van  je meditatie discipline en beoefening.  Wij hebben een duurzame meditatie discipline sinds ruim 35 jaar en volgen jaarlijks zelf retraites zowel individueel als groepsgewijs binnen het Shambhala-Boeddhisme.

Vervolgactiviteiten

We bieden de volgende activiteiten aan om je te steunen in de continuiteit van je beoefening en het bieden van een platform voor uitwisseling:

1. Cursus 'Leven met open hart en geest - voor en najaar

We willen ons graag blijven openen voor het leven maar bij tegenslagen slaan we dicht of verharden we. De basis van elke waarachtige ontwikkeling begint met vriendschap sluiten met onszelf; ons oprecht en moedig te openen voor onze gevoelens, gedachten en ervaringen met mateloze mildheid en heldere precisie.
Alleen dan kunnen we leven met een wakker lichaam, teder hart en open geest en ervaren dat we dat delen met anderen.

De ontwerper en begeleider van de vervolg activiteiten is Lisette van Ardenne.
► zie agenda voor data
aanmelding gaat via contactformulier

* Als jullie geen 8 weken training hebben gevolgd, maar wel ervaring hebben met meditatie/yoga beoefening, neem contact op om te overleggen.

2. Rondom de 6 weken een oefendag/opfrisdag vanuit stilte: een Mindfulness oefendag/opfrisdag

Deze dagen starten om 9:30 met koffie/thee en vanaf 10:00 in de trainingsruimte. We oefenen in stilte en onder begeleiding de formele mindfulness vormen: bodyscan; mindful beweging; zitmeditatie; loopmeditatie (overgang naar het dagelijkse leven) en de ademruimte. De lunch vindt plaats in potluck stijl en we beoefenen mindful eten. Ook mensen die de 8-weekse training bij een andere gecertificeerde trainer hebben gevolgd zijn welkom.

► Kosten zijn € 25 met potluck lunch. Dit houdt in dat je wat te eten mee neemt voor elkaar. Kan heel simpel zijn of heel uitgebreid, net wat je inspireert om bij te dragen aan een gevarieerde lunch. Een richtlijn is: geen alcohol in bv een toetje!
► Zie voor actuele data en onderwerp de agenda
► Tip: Plan het vast in je agenda en meld je aan, dan ontvang je een reminder.